بزرگترین پل کابلی ایران(تبریز)(سارا خسروآبادی-مهندسی معماری گرایش علمی کاربردی)

برای ساخت این پل که عملیات اجرایی آن از سال ‪ ۱۳۸۲‬توسط شهرداری تبریز آغازشده بود، حدود ‪ ۷۰۰‬میلیارد ریال هزینه شده است.پل کابلی تبریز از نوع جعبه‌ای، دارای ‪ ۱۱۳‬متر طول و ‪ ۳۲‬متر عرض است و عرشه آن به وسیله ‪ ۳۲‬کابل نگهداری می‌شود. گفته می‌شود این پل که از نظر مکانیزم‌های فنی و ابعاد عرضی و طولی درنوع خود بی‌نظیر و چهارمین مورد در دنیاست، به دست متخصصین ایرانی و با نظارت کارشناسان فرانسوی احداث شده است.

این پل با چهار لوپ وظیفه روان‌سازی ترافیکی طرح بزرگ تبادل دروازه تهران تبریز رابر عهده دارد. توخالی بودن عرشه پل که ازآن با عنوان فناوری " جعبه‌ای " یاد می‌شود، مهمترین ویژگی بارز ساخت آن است.
از دلایل گزینش این موضوع ارئه معرفی کوتاه و مختصری از پروژه های عظیم و موفق وطنی که قابل مقیسه با پروژه های جهانی است بود و انتقاد از این موضوع که با داشتن چنین پیشرفتها وتکنولوژی و دارا بودن علم روز دنیا در صنعت ساخت چنان که باید وشاید عمل نمیکنیم و پروژه هایی که در حده بین الممللی باشند در کشور به تعداد انگشت شمارند و همچنین ب خوبی تبلیغات و معرفی نمیشوند و مهجور میمانند
/ 5 نظر / 37 بازدید
کاظم زواره

ممنون مطلب جالبی بود فقط اگه درباره بحث فنی مهندسی پل بیشتر توضیح داده بود مطلبتون جالب تر میشد

فرزانه قباخلو

مرسی جالب بود

زهرا سلیمانی شاد

ممنون بانظرت موافقم.

احمد مرادي

معرفي كردنتون يك كمي قويتر بود بهتر مي شدومقايسه خوب بود افرين

شیرین ترابی

مچکرم ازاطلاع رسانیتون. امیدوارم بازهم شاهده اینگونه پیشرفت هاتوصنعت ساخت وسازباشیم.