/ 7 نظر / 36 بازدید
علی خوشحال طلب

1- چرا در ساخت بادبندها از ژروفیل ناودانی استفاده می شود 2- در بعضی ساختمانها مشاهده می شود از تیرآهن های ساختمان تخریب شده برای بادبند ساختمان در حال احداث استفاده می شود. آیا این کار صحیح است؟ 3- بادبند جهت کشش طراحی می شود یا فشار 4- برای اتصال بادبند به ورق چرا فقط دوطرف آن جوش می شود و چرا انتهای آن را جوش نمی دهند؟ 5- چرا بادبند را با فاصله ای از تیر و ستون اجرا می کنند؟ و این فاصله چقدر باید باشد؟ 6- نقش لقمه ها بین 2 بادبند چیست؟ 7- در اجرای ساختمان بادبند مناسب تر است یا دیوار برشی؟ 8- اگر نخواهیم بادبند اجرا کنیم چه روش های دیگری می توانیم جایگزین نماییم که هم سرعت کار افزایش ژیدا کند هم کارایی بالا برود و هم اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد و نیز وزن بار مرده ساختمان کاهش بیابد؟

محمدرضارجبی

اقای خوشحال طلب برای پاسخ به این سوالات یک متن طولانی لازم است من فایل مربوط به بادبند ها را در اختیار استاد میگذارم که در وبلاگ بگذارد

الهام ترابی

سلام فکر کنم مشکل از بادبند نیس مشکل از اجرای نادرست باشه..

محمد رضا رجبی

من میخواستم فایل مربوط به باد بند ها را در سایت نت نشر بزارم ولی سایت قطع شده است من فایل را در اختیار استاد میگزارم

مجیدبیات

با درود باید بگم که این موضوع کاملا درسته،که عمدتآ بدلیل عدم جوش صحیح بوجود میاد که این مشکل نه تنها در بادبند بلکه در اغلب اتصالات ساختمانهایی که در حال ساخت هستن کاملا مشهوده، من تو تمام پروژه هایی که کار کردم با این موضوع روبرو بودیم که دلایل اصلیش استفاده از نیروی غیر متخصص و عدم نظارت مهندسی کافی بر روی پروژه هاست.

مهدی کریمی

با تشکر از اشکالات دیگری که مشاهده شد می توان به عدم اجرای صحیح ورق میانی در بادبندهای ضربدری-ادامه یافتن مهاربند تا محل تلاقی تیر وستون-عدم تناسب هندسی بین اتصال ورق بادبندی با تیرها و ستون ها و عدم رعایت جزئیات اتصال در محل های وصله مهاربند به یکدیگر اشاره کرد.

رضا غلامی

سلام موضوع کاملا درسته،که عمدتآ بدلیل عدم جوش صحیح بوجود میاد که این مشکل نه تنها در بادبند بلکه در اغلب اتصالات ساختمانهایی که در حال ساخت هستن کاملا مشهوده، من تو تمام پروژه هایی که کار کردم با این موضوع روبرو بودیم که دلایل اصلیش استفاده از نیروی غیر متخصص و عدم نظارت مهندسی کافی بر روی پروژه هاست.